onsdag 16 september 2009

Lurat döden på ännu ett gris-offer

Var sjuk iförrgår och igår. Förkyld, huvudvärk och ont i halsen. Blev lite nojig efter statens skräckpropaganda om svininfluensan. Det är märkligt hur mycket det ska förstoras upp. De jämför det med digerdöden och räknar med tusentals dödsfall. Patetiskt. Visst, det är en pandemi som har spridits, men inte är det lika allvarligt som den svarta pesten på 1300-talet. Blir ju mörkrädd för all propaganda som sprids. Ibland funderar jag på om det inte vore bättre med en revolution och avsätta hela statsapparaten. Men hur ska det då gå med min älskade Akassa som jag behöver....

Okej, jag var lite ironisk.

I alla fall verkar det som jag har lyckats undkomma den, hemska, fruktansvärda, katastrofala och smittande gris-sjukan. Är lite bättre, och jag räcker ut tungan till alla propagandister för svininfluensan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar