lördag 7 januari 2012

Processen till en release

Jag har insett att jag kan vara bra på att starta projekt, men sedan aldrig slutföra dem. Ta bara den här bloggen. Vilka planer jag hade, vilka storstilade och storskaliga idéer jag hade för att sprida mina tankar och göra ett avtryck. Det höll ju kanske en månad....

För att inte hamna i den fällan igen tänker jag försöka hålla någon form av dagbok/blogg om processen att slutföra min första bok till release. För nu händer det!!! Det ÄR på gång. Bokförlaget jag kontaktat har efter mycket om och men hört av sig. De kan tänka sig ge ut den om jag ordnar med en ljudboksinspelning och gör den till en mp3-skiva eller ljudbok. En hel del jobb vet jag, men det är det nog värt. Vänner till mig har sagt att det är ju jag som gör jobbet, och förlaget tar åt sig äran. Men det stämmer nog inte riktigt, eller det är i alla fall en onyanserad bild.

Jag är för det första glad att det finns en seriös spelare som tror på mitt manus. Slutet var genialiskt och allting var en sidvändare (citat från förläggaren). Dessutom är jag okänd för dem och även om jag tror på mitt manus måste andra människor se det värdefulla i boken. Alltså tar förlaget en stor risk att trycka upp böcker som kanske sedan floppar. Ett förlag som ger ut 5 titlar om året.....

För det tredje måste ju boken marknadsföras, och om ett förlag säger att de vill ge ut den under sitt namn ger det publicitet och all sådan är bra. Man får börja i det lilla och vara trogen där, och Gud kommer att vara trogen i det stora.

Nu måste jag ha kaffe innan jag dyker ner i texten för att hitta alla felen. Vad hände med korrekturen? Jag trodde att texten var klar.... Hahahah.... så fel jag hade. Men nu ser jag igen texten ur ett annat perspektiv....


Det är så coolt. Min bok kommer att släppas.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar