tisdag 25 maj 2010

En röd dag

Idag blir det ett nytt spel jag inte visste jag längtade efter, behövde, eller kände till att det skulle komma. Men likväl köper jag det. Det beror på Rockstar, bolaget som skapat spel som GTA 1-4. Ett nytt westernspel kommer ut, och Rockstar gör aldrig dåliga spel. Såg på när kompisen spelade det, insåg hur sjukt snyggt det är. Plus att det är lika stort som GTA i spelvärlden, om inte än större. Det säger allt. Man kan spela det online och leva ett liv, både interaktivt och fysiskt. Man kan slå läger, bilda gäng, råna banker, ha dueller, spela poker och supa. Nåja, allt utom det sista kanske är lockande.

Ska springa iväg och köpa det innan det tar slut i butiken. Någon tanke på skrivande finns inte, även om händerna kliar och jag vill skapa. Men det är ju ändå ingen mening med det. Allting faller ju bara till slut ändå. Saknar det, men får inse att det är ett passerat kapitel i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar