tisdag 21 april 2009

Chrome, renskav och Fable 2

Resan till Linköping var trevlig. Alltid roligt med en utflykt. Jag och min vän pratade om allt möjligt, särskilt bokförlag och tryckning av böcker. Jag är ju inne på min fjärde bok, eller ja... utkast om min pastorsfamilj..., och det är väl dags att våga ta steget och skicka in det till ett bolag. Det känns lite nervöst. Men jag tror att det finns potential i materialet. Det tror ju alla författare om sina egna alster, men nu pratar jag om RIKTIG potential. Jag får lägga ut fler krokar som alternativ, men jag vill helst ha ett kontrakt med ett bolag.

När jag kom hem från Linköping laddade jag ner Googles nya webläsare, Chrome. Ser ganska snygg ut och har inte alla applikationer (tack Gode Gud!). Ska testa den och se om den fungerar bra. Verkar snyggt med alla ikoner för senaste sajter man besökt i.a.f.

Fästmön hemma och vi gjorde renskav med ris. Det är faktiskt riktigt gott. Men hon kryddade medså mycket  svartpeppar att min näsa kliade. Men gott var det. 

Eftersom jag inte har någon inspiration för att skriva blir det Fable 2. Yi-ha! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar