torsdag 23 april 2009

En timme i solen

Tog sovmorgon idag. Kvinnan i mitt liv var ledig, så vi slöade på förmiddagen. När jag vinklade upp persiennerna såg jag vilket underbart väder. Ändå lockade Fable 2 och det fick bli spelet. Tills det hängde sig.... XBOXen har haft en mycket ful ovana att hänga sig och inte ladda vidare, så det blev att starta om. Då fick jag nog och drog iväg med kvinnan ut. Tog en promenad där vi lämnade tillbaka böcker. Sedan skulle det bli en kaffe och glass i solen. Det skulle bli...

Hon gick in på Lindex och provade kläder. Jag tänkte att det tar max en halvtimme, kanske 40 minuter om det finns något snyggt. Så jag köpte en kaffe och satte mig i den bländande solen. Det var skönt och riktigt försommar-aktigt. Funderade på Hannah Aronson, min bokkaraktärs dotter. Ska göra en spin-off om hennes liv hur det sere ut om tolv år när hon är 20. Det kommer att bli en tuff, kaxig och världsvan kvinna. Fem språk flytande (engelska - eftersom hon bor i USA, svenska - eftersom det är hennes mammas modersmål, spanska, tyska och franska), hög rang i Krav Maga från sin pappas träning, och dessutom en hängivenhet att tjäna Gud. O boy, den dottern skulle jag inte skada om jag vore smart.

Satt och fikade i godan ro och undrar var kvinnan i mitt liv tagit vägen. Det gick 40 minuter. 50 minuter. 55 minuter. Då ringer jag och finner att då står hon i provhytten och väljer kläder. Efter 60 minuter tappar pastor Henrick tålamodet och går in för att pika för att gå därifrån. Försöker bli gladare nu. Kanske hjälper med en kaffe på balkongen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar