måndag 11 maj 2009

Ordinary monday

Fortfarande arbetslös. Har varit ganska skönt hittills. Fått pengar, visserligen inte så mycket, men så att jag klarar mig. Som tur var bor ju min kvinna i mitt liv här och hjälper till med inköp. Men nu börjar det här irritera mig. Inte hon, utan arbetslösheten. Det är inte så kul att vara utan jobb. Visst det är kul att dricka kaffe och skriva, men ibland blir jag uttråkad. Eftersom jag inte har några större ekonomiska resurser blir det att vara hemma. Surfa på datorn, spela 360 eller skriva. Och ja just det, dricka kaffe. Ta en promenad ibland. Låter det som en drömtillvaro för en arbetslös?

Knappast!

Men vad ska man göra. Får ta och kolla jobb idag. Har fortfarande inte hört något från den tjänst jag sökt tidigare. Är ruskigt nervöst nu. Hoppas jag får den!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar