fredag 1 maj 2009

Sportig eftermiddag

Dagen började som alla andra. Frukost, hej då till familjens arbetsmyra, kaffe och dator. Det är såååå kul och inspirerande att vara arbetslös. Sedan kom dagens höjdpunkt. Åkte in med min kompis till LInköpings i hans pappas sportbil, en Mazda cabriolet. Min kompis hade lite ärenden åt företaget, och det var en ren fröjd att fälla ner suffletten och glida runt i stan med vinden blåsande i håret.

Åt  Kina mat i Linköping. Jag svär, kyparen såg ut som om han spelat med i erotiska vuxenfilmer. Stereotypisk vältränad aktör. 

Kom hem och surfade lite, skrev på boken, och mycket annat oxå. Börjar bli lite nervös för intervjun på måndag. Ska på arbetsintervju för en församlingstjänst. Vill jag ha den eller inte? Jag vet fortfarande inte, men det är klart; jag åker ju inte på en intervju om jag inte vill ha den.

2 kommentarer: